שטיחי שאגי חזרו שוב לאופנה, אבל בדיוק כמו בימים של מנורות הלבה ופנלי העץ שבהם גם שטיחי השאגי היו אופנתיים, ניקיון וטיפול בהם עשוי להיראות מאתגר. תחזוקתם, לעומת זאת, היא קלה יחסית. חוטי השאגי הארוכים מהרגיל מספקים אווירת רטרו, והמשטח העבה, המרופד נותן קבלת פנים חמה לבהונות שלך בעת יציאתך מהמיטה. בחדר סלון או בחדר העבודה,

פיסה שופעת של שטיח על רצפה קרה, רבד או ריצוף פרקט היא אידיאלית לילדים שמעדיפים להשתרע מול הטלוויזיה או לשחק על הרצפה.

שחרור הלכלוך מהשטיח:

1. יש לקחת את השטיח החוצה ולתלות אותו על מעקה או דרגש.

2. מקציפים את השטיח חזק מספיק כדי לשחרר את כל הלכלוך, האבק והפסולת הלכודים, באמצעות ראש של מטאטא, מברשת ניקוי או באמצעות ידית של מגב.

3. יש להשאיר את השטיח במקום שטוף שמש במשך כמה שעות. קרני השמש החמות עוזרות להרוג חיידקים וקרדיות אבק הבית, אשר לעתים קרובות משגשגים בפריטים רכים, כגון מצעים ושטיחים.

שאיבת אבק מהשטיח:

1. יש לשאוב את שטיח השאגי לפי צורך. זה יכול להיות בממוצע כל שבוע, מדי יום אם זה בשימוש יומיומי של ילדים או חיות מחמד, או כל חודשיים אם רק לעתים נדירות משחקים או דורכים עליו.

2. אם בשואב האבק ישנה אפשרות כזו, יש להגדיר את הראש הניקוי של האבק עבור סיבים ארוכים. אם ראש הניקוי איננו מתכוונן, ייתכן ותרצה להשקיע בשואב אבק עם אופציה כזו כדי לעזור לשלוט בשאיבה ולגרום לראש הניקוי להחליק בקלות רבה יותר על השטיח.

3. יש לשאוב את האבק ביסודיות. לכלוך שנוטה להשאר בתוך סיבי השטיחים, יגרום להם לשחיקה או התבלות. אין להשתמש בחובט או ראש של שואב האבק בשטיח שאגי. הפעולה המסחררת של חלקים אלה יכולה לתפוס, למשוך או לתלוש את סיבי השטיח.

4. יש להפוך את השטיח כדי לחשוף את החלק התחתון הארוג שלו. שואבים את המשטח העבה כל חודש או לפי צורך, תוך שימוש בחובט של שואב האבק, במטרה להסיר יותר לכלוך. יש לעמוד על קצה אחד של השטיח ולדחוף ממך החוצה את ראש השואב כדי למנוע משטיח שאגי קטן להישאב לתוך חלק זה. אם השאיבה היא חזקה מדי, אין להשתמש בראש שואה האבק.

חפיפה יבשה:

1. מפזרים על השטיח גרגירי שמפו סופגים לשטיחים, לשם רענון.

2. מקרצפים את הגרגירים בשטיח על ידי ראש הניקוי של שואב האבק, בעל הזיפים העבים, מבלי להדליק את המכשיר. לאחר מכן, יש להשאיר את שמפו הגרגירים על השטיח משך זמן שרשום על תווית החומר, אשר עשוי להיות כשעה.

3. שואבים את הגרגרים ביסודיות מהשטיח.

ניקוי באמצעות קיטור:

1. אם אין ברשותך מכונת ניקוי בקיטור, אז בעת הצורך ניתן להשכיר מחנויות יעודייות להשכרה או מכולות.

2. יש לנקות שטיח שאגי עם אדים, פעם או פעמיים בשנה, כאשר הוא מתלכלך או מקבל כתמים. הניקוי מתבצע ע"י שימוש מכונת הניקוי בקיטור, מי ברז חמים וחומר ניקוי שטיחים שאינו מקציף לאחר שאיבת השטיח.

3. מייבשים את השטיח באמצעות מאוורר במשך כמה שעות, על מנת להחדיר אוויר לתוכו. שטיחי שאגי סופגים הרבה מים ויכולים להישאר רטובים במשך זמן רב.

טיפול בנוזלים שנשפכים אקראית על השטיח:

1. יש לספוג מייד את הנוזל שנשפך, תוך שימוש בסמרטוט סופג בעל צבע בהיר, כגון מגבת לבנה או מגבת נייר.

2. יש לשטוף את הסמרטוט, לסחוט את רוב המים ולהשתמש בו כדי להמשיך ולספוג את הנוזל.

3. בדוק אם נותר צבע מהכתם על המטלית. זאת על ידי שימוש בסמרטוט לבן, שלא יגרום העברת כל צבע מהסמרטוט לשטיח.

דברים שתצטרך:

שואב אבק

דרגש (אופציונאלי)

מטאטא או מגב

שמפו שטיח יבש

שואב אדים ושמפו שטיח

מאוורר

סמרטוט לבן או מגבת נייר

אזהרות:

ניקוי שטיח באמצעות קיטור, כמו גם השארת שמפו יבש או רטוב מוטבע בסיבים של שטיח שאגי, יכול לגרום לנזק. כדאי לקחת שטיח שאגי יקר או שטיח שאגי ענתיקי לניקוי מקצועי וטיפול נאותים.

יש לעקוב אחרי הוראות היצרן של שטיח השאגי לשימוש בניקוי ע"י קיטור, לשם מניעת פגיעה, כגון הלם חשמלי, ומניעת נזק לשטיח.

המלצה: שואבי האבק המומלצים על ידי הומי לניקוי שטיחים הם דייסון או קירבי.


כל הזכויות שמורות ל- © 2018 HOMiE