אתם בטח מעוניינים לדעת כיצד לטפל ולתחזק שטיח שזה עתה רכשתם. לפיכך, ריכזנו למענכם מספר עצות אפקטיביות במיוחד לטיפול בשטיחים. 

לעיתים העניין נתפס כבעייתי במקצת, אך לא כך הדבר – קיימות שיטות ייחודיות רבות, בעלות תוצאות אמיתיות ומוכחות בשטח, שעוזרות במניעת כתמים וישאירו את השטיח שלך נקי ומאושר.

♦אין צורך להשתעבד לשטיח

שאיבת אבק וחול יסודית – בהכרח מעריכה את חיי השטיח,היופי הטמון בו – מיד לאחר השאיבה תורגש באופן טבעי נוכחותו המשמעותית של השטיח. שאיבת אבק נחוצה במיוחד באזורים עם תנועה רבה. קיימת אמונה רווחת שלא מומלץ לשאוב שטיחים חדשים מיד לאחר שהונחו – למעשה, יש עדיפות משמעותית לבצע זאת. בשל היות השטיח חדש, נורמלי וייתכן (בעיקר בשטיחי ויסקוזה קטיפה וצמר למינהן), שהשטיח ישיל סיבי פלומה. לכן, אין להבהל, לא מדובר בפרימת סיבי השטיח, אלא אלו הן שאריות הגדילים שנגזזו בתהליך הייצור. פעולה פשוטה ביותר של שאיבה תפתור את העניין.

♦ הקטנת במידת האפשר תקופות ממושכות של אור שמש ישיר על השטיח, באמצעות הגפת התריסים והחלונות על מנת שלא ידהה.

♦ מומלץ לא לתלות את השטיח, אסור בשום אופן לחבוט בשטיח על מנת ל"רוקן" את האבק והלכלוך ממנו, פעולה זו תגרום קרעים באריגת השטיח,תביא לבלייה מהירה ויחד עם זאת לא תוציא יסודית את כל האבק.

♦ במצב כלשהו בו השטיח נרטב, יש לייבשו ולאווררו בשעות הקרובות בכדי לא להביא לעובש, ובמקרים חריגים גם לאוייב המושבע של השטיחים –העש. כמובן בזמן שטיפת הבית יש לדאוג להזיז את השטיח מהאיזור הרטוב.

♦ הגנו על שטיח בעת העברת רהיטים בעת העברת רהיטי גלגלים כבדים (פסנתרים, מזנונים וכד '), מניעת נזק על ידי הצבת משטח הגנה של קרטון או דיקט בין הגלגלים והשטיחים.

♦ יש להפוך את השטיח ולשאוב את הצד האחורי לפחות פעם בחודשיים. התרופה הטובה ביותר – תגובה מהירה בכל בית קיים מצב שבו תשפך שתייה או נוזל אחר על השטיח, במצב כזה כדאי לפעול במהירות. ישנה עדיפות מכרעת לא לאפשר לנוזל להתייבש על השטיח (למעט בוץ, אותו כדאי לגרד ולשאוב לאחר שהתייבש לחלוטין). אין לשפשף את הכתם באגרסיביות - מספיקה פעולה עדינה של ניגוב בתנועה סיבובית ע"י מטלית לחה, מעט מים וסבון נוזלי חסר צבע. יש לחזור שנית על הפעולה, יום למחרת, וכך להבטיח את נקיונו הסופי של האיזור המוכתם. רצוי מאוד להמנע משימוש במים חמים לניקוי השטיח, במיוחד כאשר מדובר בשטיח עבודת יד, העשוי צמר. הסיבה לכך טמונה בתהליך ייצורו של השטיח בשלב הצביעה. כידוע, אורגי השטיח נעזרים במים חמים לצורך צביעת השטיח והוספת הצבעים הטבעיים תוך כדי ספיגתם העדינה אל פנים הסיבים. במידה ותשפכו מים חמים, בניסיון לנקות, הכתם ייספג לסיבים, ויהיה צורך בקיטור על מנת להעלימו טוטאלית. כאשר רוב הכתם הנראה לעין הוסר, יש להשאיר את השטיח לח עם מספר שכבות של נייר סופג/מגבת – פעולה זו תגביר את ספיגת הכתם ובאותה נשימה את ייבושו. לכתמים קשים במיוחד מהסוגים הבאים:

♦ יין 

♦ קפה ותה 

♦ שוקולד 

♦ שמן 

♦ רימון 

♦ דיו 

♦ דובדבנים ופירות יער 

♦ מיץ 

♦ קטשופ

♦ לק

בתחילה, במידה ויש מוצקים ,יש לגרדם באמצעות כפית. לאחר מכן יש להכין תמיסת ניקוי פשוטה באופן הבא : להכין חצי כוס מים ואליה להוסיף כפית נוזל ניקוי כלים (חסר צבע), חצי כפית אבקת כביסה, מערבבים את החומרים , טובלים מטלית בתמיסה, ובעדינות משפשפים בתנועות סיבוביות את איזור הכתם. מומלץ להשאיר את התמיסה בין 4-5 דק' על הכתם ולאחר מכן לספוג בעזרת מטלית אחרת. רצוי לחזור שנית על הפעולה במידת הצורך. בסוף הפעולה דאגו לאוורר את השטיח ע"י קיפולו באיזור הלח. עבדו בזהירות כך שהתמיסה תתרכז באזור הכתם בלבד, ולא תתפשט!

טיפ מעולה ומועיל לקראת סיום, אם נתקלתם בכתם סופר עיקש על השטיח שלכם, וכל הדרכים הקונבנציונליות לא עזרו, אל חשש! יש דבר שנקרא בנזין לבן, רוכשים אותו בחנויות לחומרי בניין (כמו טמבור לדוגמא), חנויות מחנאות, בתי מרקחת, הום סנטר, אייס ועוד. עכשיו לא להיבהל, זה לא בנזין רגיל של מכוניות, זה בנזין מיוחד חסר צבע שעבר תהליכים מיוחדים. והוא משמש ברפואה ובמדע למטרות ניקוי. אז שפכו קצת בנזין לבן על מטלית כותנה לבנה ושפשפו את הכתם שעל השטיח. תוך שניות מספר הוא ייעלם כלא היה. הבנזין הלבן מתאדה במהירות, לא משאיר שום ריח והשטיח שלכם חוזר להיות נקי ומלא ברק. כמובן שטיפ זה חל על שטיחים סינטתים בלבד ולא על שטיחים מצמר עבודת יד, שהניקוי שלהם שונה בתכליתו.

איך אפשר לסיים בלי להזכיר את האיירובוט המהולל. המצאת המאה..

האיירובוט יפעל בצורה יעילה על שטיחים באריגה נמוכה וייתקשה לנקות שטיחים באריגה גבוהה כגון שטיחי שאגי.

המלצה: שואבי האבק המומלצים על ידי הומי לניקוי שטיחים הם דייסון וקירבי. הניקיון היסודי יחזיר לסיבי השטיח את האלסטיות והרכות המקוריים. בנוסף, יקבל חזרה את השמנוניות הטבעית, האופטימלית לו כמעטה הגנה. באופן חד משמעי, יחזרו צבעיו הנטורליסטיים של השטיח, החמימות. מיד תבחינו בברק הטבעי ואיתו המראה הרענן והקלאסי.

כל הזכויות שמורות ל- © 2018 HOMiE