שאבי שיק הינו סגנון עיצוב פנים רך, עשיר, עדין ונשי. זהו שידרוג של הסגנון הכפרי, מכיוון שהוא משתמש באותם אלמנטים צורניים לריהוט ולאלמנטים שונים של העיצוב אבל מעדן אותם ע"י שימוש בגוונים רכים ונשיים, במינימליזם וע"י עיבוד ושיפוץ של אלמנטים קיימים ליצירת מראה קליל, נעים, ביתי ולא מתאמץ.

סגנון השאבי שיק מתאפיין ברהיטים וחפצים שסימני הגיל והזמן ניכרים עליהם, בעלי סימני בלאי, או חדשים אך נראים מיושנים, על מנת להשיג מראה של ענתיקה (יתכן ואלה גם רהיטים שעברו הסבה על מנת להשיג אחד מהמאפיינים הללו לפחות). סגנון השאבי שיק מתקשר בעיקר לאווירה של מכירות חצר, חנויות יד שנייה, ופריטים משוחזרים ומשופצים.

פריטי שאבי שיק לעתים קרובות נצבעים בכבדות לאורך השנים, עם שכבות רבות המצביעות על אזורים שנשחקו עם הזמן. הסגנון מבוטא על ידי ציור מזויף עם שימוש בזיגוג או על ידי ציור שלאחר מכן מלוטש ומשופשף על שכבת הכיסוי העליונה של הרהיט, ידוע כ"יישון" גימור הריהוט. ניתן לבחור גם רהיטים מבלי לחכות שהזמן יעשה את שלו- חלקי ריהוט שאינם ענתיקות אמיתיות בדרך כלל נבחרים בגלל הדמיון שלהם לסגנונות של רהיטים ישנים יותר, ויכולים להוות רהיטים עם גימור מיושן. אפליקציות ריהוט משוכללות מתארות פרחים, זרי פרחים, כרובים, ומוטיבים אחרים שניתן להוסיף על מנת לשדרג את המראה. ניתן ליישן חתיכות עץ ע"י שימוש בפטיש או אזמל כדי ליצור שקעים, שבבים וסדקים בצבע.

בסגנון השאבי שיק נוטים להשתמש בבדי כותנה ומצעים, כאשר מצעים הינם פופולריים במיוחד, בהשראת מצעים צרפתים ישנים. צבעים לבנים במיוחד, צבעי פסטל ושמנת, כמו גם צהובים-אפרפרים וצבעים שחוקים, הם המועדפים ביותר. אריג לעתים קרובות מוכתם בתה כדי לתת לו את המראה של בד ישן. "מולבנים" ו"דהויים" הם מונחים שלעתים קרובות מחילים אותם על סגנון השאבי שיק. דפוסי וינטאג' פרחוניים עם צבעי פסטל, דפוסים של אריגי כותנה חזקים המשמשים  למזרונים ולכיסויי מיטה, או פשתן בגווני אדמה, כולם אופיינים לסגנון השאבי שיק.

רהיטים בסגנון מיושן כגון "Pie safe" ו"Jelly cupboards" מאד פופולאריים בעיצוב השאבי שיק. מלבד לבן, סגנון השאבי שיק כולל גם צבעים טבעיים רכים כגון "שמיים כחולים", ורוד וגווני בז'. נגיעות מעיצוב פנים בסגנון צרפתי מוצגות לעתים קרובות בבתים מעוצבים בסגנון שאבי שיק כגון תאורת גופים, רהיטים ופאנלים של קירות בסגנון רוקוקו ("Rococo").

שאבי שיק האסטטי מתרחב גם לעיצוב גנים, עם אותם עקרונות העיצוב של שימוש בריהוט גן מרופט ואביזרים נשיים. גני ורדים מאד שימושיים בסגנון השאבי שיק.

פריטי עיצוב פופולריים אחרים הם כריות עשויות מבד המשובח Barkcloth, מצעי וינטאג', כיסויי מיטה משניל (חוט רקמה עשוי משי או קטיפה), נברשות וינטאג', וכל דבר עם ורדים בעיצוב. זהו סגנון עיצוב רגוע, רך, נשי, ורומנטי של לקשט שנראה נוח ומזמין.

נקודה חשובה לציון הינה הערך האקולוגי של סגנון זה שדוגל במחזור של רהיטים קיימים ושימוש חוזר המצמצם את כמות הפסולת הקיימת. עובדה זאת יחד עם העובדה שהערך ההיסטורי הוא בעל החשיבות בעיצוב ולא רהיטים חדשים ונוצצים הופכים את סגנון זה למיוחד בנוף העיצובי הקיים.

גרסאות של סגנון השאבי שיק כוללות:
- קוטג' שיק
- קוטג' ביץ' שיק
- קאנטרי צרפתי
- Gustavian (שוודי)


הסטוריה
הסגנון החל בבריטניה ומעורר סוג של דקורציה שנמצא בבתים עממיים גדולים שבהם יש ספות ווילונות ישנים, שחוקים ודהוים, מאריג Chintz (אריג כותנה מודפס בעל גימור מבריק), עבודת צבעה ישנה ו'טעם טוב' צנוע. התוצאה הסופית של השאבי שיק היא להשיג השפעה כוללת אלגנטית, בניגוד לסגנון בפופ-ויקטוריאני ה"חמוד" ו"הרגיש". מחזור רהיטים ובדים ישנים הוא היבט חשוב של סגנון העיצוב  והיה פופולרי במיוחד אצל הבּוֹהֶמְיָנים (אנשים החורגים באורחותיהם מהחברה שבה הם חיים (המודרנים ובעלי מלאכה שהמציאו תנועת תרבות שהודחקה הצידה במשלך שנות ה80 של המאה ה20, כאשר עיצוב איכותי יקר הפך מאד אופנתי בחוגי הביניים והעליוניים. היכלי פנים המקוריים בסגנון השאבי שיק  נחשבו בדרך כלל כיצירות אמנות.
הצורות המוקדמות של השאבי שיק היו מפוארות למדי, כאשר הסגנון לקח כהשראה סוגים שונים  של עיצוב. אלה נעים  בין עיצוב שוודי מהמאה ה -18, שאטו הצרפתי, כמו גם את Shakers האמריקאי שבו פשטות הייתה חיונית.  

מקורו של המונח
המונח נטבע ע"י מגזין "The World of Interiors" בשנות ה80 של המאה ה20 והפך לפופולארי מאד בארה"ב בשנות ה90, יחד עם פרץ אקלקטי מסוים של סגנונות עיצוב עם צבעים ואפקטים, בעיקר במרכזי תרבות עירוניים בחוף המערבי של אמריקה, כמו לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו, עם השפעות כבדות מתרבויות ים תיכוניות כגון פרובאנס, טוסקנה ויוון.

כל הזכויות שמורות ל- © 2018 HOMiE