בחירת הטפט הנכון עבורך וכמה גלילים לקנות ממנו, יכול להיות הליך טריקי. מומלץ להשתמש בטיפים הבאים כדי לרכוש טפטים בצורה מוצלחת:

הטפטים שתבחר יכולים לגרום לחדר להיראות גדול, חמים ומואר יותר (או להפך), ואף לטשטש אלמנטים לא מושלמים בחדר.

קח "רמז" מהצבע

צבע יכול להגדיר את האופי של החדר. כדי לגרום לחדר להיראות גדול יותר ולתקרה גבוהה יותר, יש לבחור דוגמאות של צבעי רקע רגועים, כגון ירוק, כחול או סגול. צבעים רכים ורגועים מציעים שלווה, בעוד צבעים עזים הינם רעננים ודרמטיים. צבעים חמים- אדומים, צהובים, כתומים- מצדיקים את שמם ואכן גורמים לאנשים  להרגיש במקום חמים יותר. אלה הן בחירות פופולריות באקלים קר יותר וגם עובדים היטב בחדרים הפונים צפונה. ככל שהצבע יותר אינטנסיבי, כך זה יתן יותר תחושת ריגוש בחדר.

שחק עם הצבע

בחדר הפונה צפונה, מסדרון חשוך, או בחלל ללא חלונות, יש לחפש טפטים שמשקפים אור סביב בחדר, כגון דפוסים עם צבעים בהירים וכאלה בעלי דיו מתכתי או ססגוני. בנוסף תשקול דוגמאות בעלות משטחים חלקים, אשר משקפות אור מירבי. צבעים כהים סופגים אור, מה שהופך את הקירות לקרובים יותר זה לזה, וכך  לחדר להיראות קטן יותר. משטחים בעלי מרקם גם גורמים לקיר להיראות כהה יותר.

הסתר פגמים עם דפוסי מרקם

עם מרקמים אמתיים או מדומים, ניתן להסתיר או להסוות קירות עם פגמים או השחתות. זאת על ידי שימוש בדוגמאות עם הבלטות שניתן למשש, הכוללים דשא ומחרוזת בד, יוטה , נייר , ויניל מורחב ,ואפילו בד . ניתן גם להשתמש בטפטים שמדמים מראה של שיש, עץ, עור, בד, ואפילו עורות של בעלי חיים. דפוס עם עיצוב שכבתי גם יוצרת תפיסה של מרקם (כגון עיצוב דמשק מונוכרומטי (אריג דמשק, אריג שניתן להשתמש בשני צדדיו) מאחורי דפוס פרחוני).

יש לשקול מהו שימוש החדר ובאיזו תדירות, בעת בחירת דוגמת הטפט.

בחר סגנון מתאים

עבור מראה רשמי, יש לבחור דוגמא עם דפוסים גדולים בעלי צבעים דרמטיים. לסגנון בהיר וכיפי, יש לבחור דוגמא עם מוטיבים קטנים, פתוחים ומרווחים באופן קבוע, כגון דוגמא של חולצה מנוקדת. אל לנו לשכוח את ההשפעה הדקורטיבית של טפטים מסוג "בורדר". ניתן להשיג דוגמאות של בורדרים בכל מיני מוטיבים וסגנונות- החל מסצנות ספורט ועד מראות נוף פסטורליות של חיי בר- הבורדרים במהירות מבססים את נושא החדר.

בטא את החיובי

פסים ודפוסים אנכיים אחרים, המדגישים גובהה, מציעים אצילות, חיוניות ורשמיות. דפוסים אנכיים, כולל פרחוניים שבהם צורת המוטיב מרמזת על V או U, יגרמו לתקרה להיראות גבוהה יותר. דפוסים אופקיים מבטאים רוחב, מקנים תחושה של שקט ומנוחה, וגורמים לחדרים צרים להיראות רחבים יותר.

קנה המידה להצלחה

דפוסים עם דוגמאות קטנות יוצרים תחושה של מרחב, בעוד שעיצובים עם דוגמאות גדולות יוצרים חדרים אינטימיים. כדי לגרום לחדר ריק להיראות יותר מרוהט, בחר דפוסים בקנה מידה גדול ובעלי צבעים בהירים ורקע כהה. כדי להעניק לקירות שטוחים מראה של עומק, נסה דפוס עם דוגמה גדולה, פתוח ממדי, כגון עיצוב סבכה.

ערבב והתאם בתבונה

חדר ללא דפוס כלשהו יכול לשעמם, ואילו חדר עם יותר מדי דפוסים יכול לגרום לחוסר מנוחה. כאשר מערבבים פסים, פרחוניים או משבצות בחדר או באזורים סמוכים, תבחר דפוסים שחוזרים על אותם צבעים או פריטים של הצבע ההוא. בקטלוגים של טפטים בדרך כלל מקבצים עיצובים על פי בצע, כדי לגרום לתיאום קל יותר.

בצע את השלבים הבאים כדי לקבוע כמה גלילים של טפטים תצטרך:

1. חשב את שטח כך שיכוסה במטרים מרובעים. תמדוד את שטח הקיר מהתקרה ועד הרצפה ואופקית מפינה לפינה. תכפיל שני אורכים אלו. בצע זאת עבור שאר הקירות נותרים. סכום את המכפלות.

2. אם הכיסוי על ידי הטפטים הוא עבור התקרה, חשב את השטח במטרים מרובעים על ידי הכפלה של רוחב הרצפה באורך הרצפה.

3. את סך הסכום שיצא, יש לחלק ב-25. המספר שיצא הינו מספר הגלילים שיש לרכוש מהטפט. אם יצא מספר לא שלם, תמיד יש לעגלו למספר השלם הגבוה הקרוב. אם הטפט מגיע בגלילים כפולים (רוב הטפטים לבתי מגורים מגיעים כך), אז את התוצאה שיצאה לאחר חילוק ב25 ועיגול כלפי מעלה, יש לחלק ב2.

בהומי תוכלו למצוא מגוון עצום, מיוחד ומשגע של טפטים מכל הסגנונות ובכל הצבעים!

 

טפטים לסלון, טפטים לחדרי שינה, טפטים למטבח, טפטים לחדרי ילדים/תינוקות, טפטים לחדרי נוער, טפטים לגני ילדים ועוד.

כל הזכויות שמורות ל- © 2018 HOMiE